Follow Grayson
Facebook
Twitter
Vimeo
Sign up for Newsletter
HILCKMANN MODE | PLEIN 1944-8, 6511 JB NIJMEGEN | 024 - 322 59 79

Tommy Hilfiger; the story of an iconic lifestyle brand.

Tommy Hilfiger, die in 2010 werd overgenomen door PVH Corp, is een global kleding en retail bedrijf met duizenden medewerkers wereldwijd. Met de steun van sterke mondiale consumenten erkenning, heeft Tommy Hilfiger een uitgebreid distributienetwerk opgebouwd in meer dan 100 landen en meer dan 1.800 detailhandels in heel Noord-Amerika, Europa, Latijns-Amerika en Azië.
Global retail verkoop van het merk TOMMY HILFIGER was 7,4 miljard Amerikaanse dollar in 2017.

De persoon Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger is op 24 maart 1951 geboren in Elmira New York. Van jongs af aan was hij al bezig met het bestuderen van muziek en verschillende stijlen die hip waren in New York en Londen. Hij begint zijn carrière in 1969 als verkoper van hippe kleding en investeerde al zijn geld in 20 laaghangende jeansbroeken. Hij opende ook nog voordat hij was afgestudeerd een eigen winkel in Elmira, genaamd “The People Place”. Toen hij 26 was, was hij al eigenaar van 7 andere winkels verspreid over New York. Zijn publiek was de schoolgaande jeugd. Na 10 jaar stond hij echter op het punt van bankroet en moest zijn zaak overlaten. Nadat deze zaken failliet gaan, vertrok Hilfiger in 1979 naar Manhattan om een carrière als modeontwerper te beginnen. Al snel werkte hij bij Murjani, de man achter de Gloria Vanderbiltjeans. Hilfiger werd steeds populairder en klom hoger op in het bedrijf waarvoor hij werkte. Door een grote groei ging het bedrijf naar de beurs.

Tommy Hilfiger; de oprichting van een wereldmerk
De inmiddels ervaren modeontwerper richt in 1985 zijn eigen bedrijf Tommy Hilfiger Corporation op met alleen een menswear collectie. Ter promotie hiervoor start de destijds nog onbekende ontwerper een $3 miljoen kostende advertentiecampagne die luidde: “De 4 geweldige Amerikaanse ontwerpers voor mannen zijn: R – L – P – E – C – K – T – H –.” (Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein en natuurlijk Hilfiger zelf). En met succes, want aan het einde van de jaren tachtig had Hilfiger al een omzet van meer dan $25 miljoen per jaar. Hilfiger werd Tot slot werd Hilfiger in 1995 uitgeroepen tot ‘Menswear Designer of the Year’ door ‘the Council of Fashion Designers of America’. Tegen 1999 werd er meer dan een half miljard omzet geboekt met als gevolg dat ze het hoogst genoteerde kledingbedrijf op de beurs waren.

Tommy Hilfiger anno 2018
Heden ten dage biedt Tommy Hilfiger een enorm brede range aan collecties zoals; Hilfiger CollectionTommy Hilfiger TailoredTommy Jeans, men’s and women’s sportswear, kidswear, en licentie collectielijnen zoals bodywear (lingerie, ondergoed, lounge- en nachtkleding) footwear (shoeisel en sokken), accessories (accessoires zoals tassen, mutsen, handschoenen, shawls e.d.) watches (horloges) jewelry (sieraden) and fragrances (parfums ed.).

Oprichter Tommy Hilfiger is nog steeds hoofddesigner van het imperium en voorziet de company van overall leiderschap, visie en strategie.

Tommy Hilfiger cares
Tommy Hilfiger bekleedt een voorbeeldrol op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen in de fashion branche, want: Hilfiger heeft een jarenlange passie voor filantropie en, via de wereldwijde organisatie TommyCares, ondersteunt Hilfiger verschillende internationale initiatieven en charitatieve instellingen met inbegrip van Save the Children, Autism Speaks en de World Wildlife Fund.

Tommy Hilfiger handelt vanuit en naar de volgende 3 principes:

1.De manier waarop we ons product maken is; classic, cool & commited
Wij stellen ons op als een bedrijf dat zich betrokken voelt met de maatschappij en haar omgeving en daar naar handelt. Wij streven ernaar om alle gebieden van onze supply chain te evalueren-van de katoenvelden tot aan de productiefaciliteiten – en om de gebieden te identificeren waar we de eventuele ecologische en sociale gevolgen van onze productieprocessen in kaart kunnen brengen en kunnen reduceren.

2.De manier waarop we onze bedrijfsvoering uitoefenen is ‘lean and clean’.
We laten ons leiden door een duidelijke visie ten opzichte van het belang van voortdurende innovatie op het gebied van global duurzaamheid. Verspilling wordt bij deze manier van bedrijfsvoering het liefst geëlimineerd dan wel tot het minimale gereduceerd. Operationele efficiency wordt hierbij vergroot en de impact van de productie op het milieu wordt zo verkleind.

3.De manier waarop we in de maatschappij staan en ons bewegen is positief en vol initiatief. Wij omarmen onze alomvattende en ondernemende merk geest in alle gebieden van onze globale zaakvoering, door onder andere de groei van gezonde gemeenschappen te ondersteunen, te investeren in mensen, diversiteit te omarmen en door altijd vast te houden aan de mensenrechtennormen.

(Bron: global.tommy.com)

Als een van de meest toonaangevende lifestyle- merken ter wereld richt Tommy Hilfiger zich op een “Classic American Cool” uitstraling met een verfrissende preppy twist.

De kracht van het merk Tommy Hilfiger is immens sterk het is niet alleen een fashion brand het is een ware lifestyle.

Wist je dat Tommy Hilfiger menswear ook verkocht wordt in de oudste stad van ‘s werelds kikkerlandje? Juist in Nijmegen! Natuurlijk bij Hilckmann Mode; kom langs en bekijk onze Tommy Hilfiger collectie.

25 mei 2018
Hilckmann Mode & AVG: Jouw privacy is belangrijk voor ons
Lees alles over de vernieuwde privacy wetgeving & hoe je ervoor kunt zorgen in...
4 juli 2018
No Excess; internationale speler met duidelijke Nederlandse roots
The Dutch Clothing Company is fan van off the wall creativity, tijdloze ambacht en...

Leave a comment